Styrelsen informerar
Utlysning av poster för arrangemang- och tävlingsledning för Svenska Taekwon-Do Ligan för säsongen 2025.

 

2024-08-06
Svenska ITF Förbundet utlyser härmed poster inom arrangemang- och tävlingsledningen för Svenska Taekwon-Do Ligan för säsongen 2025 med följande deltävlingar:

STL 1 - 8 mars 2025 i Göteborg
STL 2 - 5 april 2025 i Skövde
STL 3/SM - 17 maj 2025 i Stockholm

Utlysningen gäller följande poster med detaljerad information gällande respektive arbetsområde:

STL-ansvarig inom SIF och tävlingsledare
Åtaganden:
- Övergripande ansvar för samordning inom arrangemangs- och tävlingsledningen.
- Tillse att service teamet har uppdaterad materiallista och tillgång till samtligt material för tävlingen.
- Tillse att erforderligt antal tävlingspriser levereras till tävlingen.
- Boka tävlingsläkare.
- Kontakt med medarrangörsföreningen rörande föreningens ansvarsområden.
- Kontakt med medarrangörsföreningen rörande sponsorfrågor.
- Kontakt med medarrangörsföreningen rörande bokning av lunch.
- Kontroll av matchlistorna gällande lottning innan publicering.
- Utforma och sammanfatta tävlingsinfo som delges deltagande föreningar innan tävlingen.
- Tillsammans med medarrangörsföreningens ansvarige hålla i möte med funktionärerna innan tävlingsstart på tävlingsdagen.
- Leda coachmöte tillsammans med tävlingsadministratören.
- Assistera huvuddomaren vid domarmöte, vid eventuella beslut under dagen samt översyn av domararbetet under tävlingsdagen.
- Notera och rapportera eventuella incidenter rörande tävlande, coacher, funktionärer och/eller åskådare.
- Fylla i tävlingsrapport från arrangör, rubriker ”störande moment” och ”annat”.

Huvuddomare och tävlingsledare
Åtaganden:
- Göra planering för domararbetet under tävlingen.
- Överse, föreslå och besluta om eventuella sammanslagna tävlingsklasser.
- Godkänna tävlingsordningen.
- Tillse att material för tävlingsgrenarna krosstekniker och speciella tekniker finns på tävlingen.
- Övergripande ansvar för förregistrering och registrering till tävlingen.
- Kontroll av matchlistorna gällande lottning innan publicering.
- Tillhandahålla skaderapporter till läkaren och protestanmälan till sekretariatet.
- Tillse att samtliga rapporter för tävlingen (skaderapport, rapport huvuddomare, rapport arrangör, protest) är tillgängliga för berörda personer.
- Leda domarmöte inför tävlingen.
- Översyn av domarinsatserna under pågående tävling.
- Notera och rapportera eventuella incidenter rörande domare, tävlande, coacher, funktionärer och åskådare.
- Samla in samtliga skaderapporter som tillsammans med "rapport från huvuddomare" sänds till SIFs sekretariat senast en vecka efter avslutad tävling.

Sekretariat och administration
Åtaganden:
- Vara inläst på gällande reglementen för tävlingar i Sverige.
- Hantera anmälningar till tävlingen.
- Tillhandahålla lista över anmälda domare till huvuddomaren.
- Kontrollera föreningarnas anmälningar.
- Tillhandahålla registreringslistor för förregistrering senast en vecka innan tävlingsdagen.
- Uppdatera deltagarlistor efter eventuella ändringar/strykningar.
- Göra förslag på tävlingsordning (godkänns av huvuddomaren).
- Tillse att tävlingsordningen är tillgänglig för coacher senast 48 timmar innan tävlingsstart.
- Distribuera tävlingsinfo framtagen av STL-ansvarig till berörda föreningar.
- Tillhandahålla samt sköta tävlingssystem för tävlingen.
- Tillse att samtlig teknisk utrustning för tävlingssystemet finns på plats och fungerar innan tävlingsstart.
- Tillse att tävlingslistor finns tillgängligt för coacher senast vid tävlingsstart.
- Bemanna och sköta tävlingssekretariat under tävlingen.
- Ansvara för utrustning till tävlingssekretariatet såsom dator, skrivare, papper för utskrift m.m.   
- Leda coachmöte tillsammans med STL-ansvarig.
- Tillhandahålla fullständiga tävlingsresultat i samband med tävlingens slut.
- Fylla i tävlingsrapport från arrangör, delen med fakta om tävlingen samt antal tävlande och matcher, i samband med tävlingens slut och skicka till SIFs sekretariat senast en vecka efter tävlingen.

Marknadsföring och grafik
Åtaganden:
- Uppdatera och anpassa grafiskt material för aktuell tävling. Med grafiskt material avses bland annat:
 · aktuella logotyper
 · affischer till tävlingar
 · digitala reklambilder till internet
 · digitala bilder till tävlingshallen
 · layout och beställning av STL-medaljer
- Utforma och distribuera inbjudan till samtliga medlemsföreningar.
- Förse SIF med material för kontinuerlig marknadsföring av STL-tävlingarna på sociala medier och internet.
- Personligen bevaka arrangemanget och ta fram material (bilder, film och text) för publicering på SIFs hemsida och sociala medier. Leverera materialet senast 48 timmar efter avslutad tävling.
- Ansvara för arrangemangsytans scenografi (placering av tävlingsmattor, banderoller, flaggor m.m.)
- Ansvara för utformning av eventuell SM-finalgala.
 
Service team
Åtaganden:
- Samordna iordningställandet av tävlingshallen.
- Transportera arrangemangsutrustning enligt nedan till tävlingshallen dagen innan tävling:
STL-material:
·       Roll-ups för ringmarkering
·       Flaggor/banners
·       Dukar
·       Domarflaggor/klickers
·       Poängtavlor
·       Mönsterskyltar
Tävlingsmaterial:
·       Tävlingspriser
·       Sjukvårdsmaterial
- Ansvara för återtransport av arrangemangsutrustningen.

Posterna arvoderas enskilt för varje STL deltävling efter fastställt arvode enligt beslut på SIF:s förbundsstämma.   
Utöver arvode för posten "sekretariat och administration" tillkommer även ersättning för elektroniskt system efter överenskommelse.

Ansökan skall skickas via e-post till adressen: sif@itfsverige.se snarast, dock senast 1 september 2024.

Ansökan skall innehålla:
- Fullständigt namn samt adressuppgifter för sökanden.
- Vilken post ansökan avser.
- Kvalifikationer som styrker lämplighet för aktuell post.
- Minst en referens med namn, befattning och kontaktuppgifter.